Uld er guld

i Vejen den 26.-28. april 2008, hvor medlemmerne af netværks-gruppen FiberFeber på det nærmeste fejede benene væk under alle gennem en lang række indtryk, oplevelser og inspirationsoplæg

“En meget inspirerende weekend, hvor vi har lært mange spændende ting, og dejligt at opleve det engagement og det, at man brænder så meget for det tekstile håndværk – som underviser og også som kursist. Man får en god modtagelse, selvom det er første gang man er med som kursist – det betyder utrolig meget”

“Første gang jeg deltog, en dejlig inspirerende weekend, med mange udfordringer, input og gode ideer. Fik bl.a. afprøvet forskellige mønstre i KUNIHIMO, afprøvet nogle gode, brugbare teknikker i strik og fik lavet nogle sjove smykker med O-ringe”

“En weekend med mange muligheder: KUNIHIMO-bånd, nylonsnore, øldåseoplukkere, garn i alle kvaliteter, strikkepinde i alle tykkelser. Det kom der mange sjove og spændende ting ud af, under kyndig vejledning af fire farverige damer. Det var en weekend med høj faglighed i en munter atmosfære, hvor tiden ikke blev sovet væk”

“Som nybegynder i kursussammebnhæng har jeg ikke lært begrænsningens kunst. Der har været utroligt mange spændende ting på programmet, så det har kunnet give lidt stress. Desværre var der mange ting, jeg ikke nåede, men som jeg håber at kunne deltage i en anden gang. Et helt vildt spændende kursus”

“Fantastisk kursus! Mange muligheder for at begive sig ud i noget nyt og uprøvet, så der går vist et par dage, før man finder fodfæste igen”

“Det var grænseoverskridende “på den fede måde” at brodere på rensdyrlav…. Og så blev jeg bidt af KUNIHIMO”

“Et rigtig dejligt kursus med meget inspirerende undervisere. Jeg fordybede mig især i strikafdelingen og afprøvede forskellige kanter og afslutninger, fik automatiseret dobbeltstrik og prøvede dominostrik. Vi fik gode instruktioner, demonstrationer og ikke mindst historien bag de enkelte strikkeløsninger”

“Allerede da ideen om at lave et “multikursus” opstod i efteråret 2007, havde bestyrelsen en forestilling om, at det kunne blive et godt og alternativt indslag i foreningens aktivitets- og kursusrække, og man må bestemt sige, at forventningerne i rigt mål blev indfriet!!! Hvor var det herligt at møde først to, så fire totalt engagerede “tekstilnørder”, som i en uendelighed øste en strøm af tanker og overvejelser, ideer og forslag, inspiration på psykisk og fysisk ud over den store deltagerflok. det blev en foreningsweekend, som de der var med helt sikkert vil mindes med stor fornøjelse i deres videre “tekstile liv”. STOR TAK til “hånddamerne” fra FiberFeber og STOR TAK til alle ivrige kursister for en rigtig god weekend”