Løbbinding

– din fødselsdag
23. – 25. november 2012

Hvordan ser din sjæl ud?
Nej, – det var ikke et spirituelt kursus, vi havde meldt os til på Knudepunktet i Vejen en mørk og regnfuld novemberweekend. Der blev dog snakket meget om sjælens karakter, synlighed, fødselsdag og forløb. Emnet var løbbinding, men det skal siges at sjælen kom med i mere en én betydning!!!
Allerede ved præsentationen viste Anne Birgitte sig som en meget velforberedt, særdeles struktureret og inspirerende underviser. Fra starten fik vi udleveret en klemme med vores navn, altså et navneskilt – at det også var et uundværligt redskab, når 2 hænder ikke slog til, blev vi hurtigt klar over.
Anne Birgitte Beyer tog os først med på en verdenshistorisk vandring i løbbindingens spor. En urgammel teknik blev vi hurtigt klar over. Dernæst var vi klar til at kaste os over første udfordring, lukket løb med forskellige finesser.

Anne Birgitte havde inden kurset bedt om vores fødselsdatoer, så vi var spændt på, hvordan de skulle bruges.
Ud fra bogen “The Earth from the Air 365 Days” af Yann Arthus-Bertrand fik vi hver udleveret “vores” billede, som skulle være udgangspunkt for weekendens farvevalg.
Nogle jublede og andre sank en ekstra gang, men fuske med egne fødselsdato kan man jo ikke!
Desuden havde Anne Birgitte givet hver enkelt forslag til udnyttelse af tallene i fødselsdatoerne. Der blev tænkt kreativt i omgange, farver og længder.

Oplægget med fødselsdagsbilledet fik de fleste færdiggjort lørdag, og der blev tid til at gå i gang med nye projekter. Der blev eksperimenteret med materialerne fra eget lager, men der var også mulighed for at supplere med de mange lækre garner, som Anne Birgitte havde med.