IT og håndarbejde

KURSUS I RY DEN 12. – 14. nov. 2010

Efter en kort introduktion til programmet Photofilter af en veloplagt Anette Juhler blev kursisterne sluppet løs i IT lokalet. Billeder blev hentet og mange af programmets finesser blev prøvet af. Der blev skiftet fraver ud, beskåret motiver, lagt vandreflekser ind, udskiftet mønstre, hvirveleffekter og meget meget mere.

Lørdag formiddag fortsatte legen med billeder og nu tilsat en yderligere effekt, idet vi blev introduceret for mulighederne for at lege med tekst i programmet Wordle. Senere ankom Pelse Asboe og vi blev præsenteret for en obligatorisk opgave. Et billede der viste ind- og udgang til et eller andet og som samtidig skulle danne udgangspunkt for det videre forløb med broderi. Der er mange muligheder og skulle man have en ledig stund så tag blot computeren frem og begynd legen. Det er en sjov og spændende tidsrøver. Under frokosten blev billederne printet ud på særligt transferpapir og vi var nu klar til at gå i håndarbejdslokalet for at fortsætte med broderiarbejdet, godt hjulpet på vej af Pelses små oplæg og idéer.