Ekstrem design

Ekstrem design & minitextiler
den 16. – 18. marts 2012

Oplægget lød: Uden computer, (men med farvekridt) og uden Da Vinci´s tegnetalenter (men med madpapir) vil vi i denne workshop afsøge mulighederne for at lave design ud fra de inspirationskilder, nærmiljøet er så fuldt af.
Hvilke fantastiske møndstre kan man f.eks. ikke trække ud af en Netto-reklame, for slet ikke at tale om en Dyne Larsen-avis eller et Harald Nyborg-katalog?

Dyne Larsen og Harald Nyborg kunne overhovedet ikke hamle op med reklamen fra Netto. Det er utroligt, hvor meget kvalitet der er i Netto, når man vender reklamen på hovedet og ser på form fremfor at forholde sig til billige havedredskaber, fedtfattig leverpostej og fødselsdagstilbud på fiskeolie og blomkål.
Fredag producerede og legede vi former frem. Karafler og vinglas blev til gående kvinder, økologiske kidneybønner, islagkager, og grydeskeer blev omdannet til organiske og geometriske former. Vi klippede og klistrede i karton, og med frottage-teknik og Filiafarvekridt ruflede vi os til overraskende mønstre. Med pensel og blæk blev mønstre og former til spændende sammenstillinger og væk var vores blik på billige tilbudsvarer.
Vi var på weekend med ro, fordybelse, leg og eksperimenter.

Med Pelses inspiration, medbragte materialeafprøvninger, tidligere projekter og en god støtte: Må jeg give en kommentar? fik vi mulighed for at blive skubbet ud over designkanten.